0

O czym należy pamiętać podczas wyboru reklamowych gadżetów

Każda firma w jakiś sposób prowadzi działania marketingowe, a różnorodność najróżniejszych metod jest bardzo duża. Jedną z nich jest przekazywanie klientom różnych przedmiotów reklamowych. Takie praktyki są coraz popularniejsze, gdyż w rękach sprawnych marketingowców są po prostu bardzo skuteczne. I nie chodzi o przełożenie w bezpośredni sposób na sprzedaż, ponieważ gadżety reklamowe przeważnie wprost nie dają tego. Znacznie ważniejsze jest budowanie rozpoznawalności marki na konkurencyjnym rynku czy większa lojalność odbiorców.

Wszyscy lubimy otrzymywać prezenty, i wielu z nas czuje się z tego powodu chociaż trochę zobowiązanych, zjawisko to jest znane powszechnie w psychologii. W ten sposób przy pomocy normalnego kubka czy pendriva, który trafi do rąk odpowiedniej osoby, można utrzymać czy zdobyć kontrakty o znacznie większej wartości. Takie gadżety dla firm, jeśli mają na sobie logo firmy, zaczynają być trwale obecne u niejednej osoby. Szczególnie jeśli będą użyteczne i praktyczne, to po prostu klienci chętnie z nich korzystają, a jednocześnie bez przerwy obcują z daną marką.

A to naprawdę bardzo mocno przekłada się na poziom lojalności podczas kolejnych zakupów. Duże znaczenie ma też konkurencja. Jeżeli wszystkie firmy z branży przy każdej możliwej okazji wręczają swoim klientom gadżety reklamowe z logo, to jeśli się nie chce pozostać z tyłu trzeba robić dokładnie to samo. Inaczej zostanie się zapamiętanym jak ktoś, kto nie specjalnie dba o klientów i nie chce im nawet sprezentować symbolicznego kubka.