Jedną z odmian reklamy oraz marketingu, jaka dzisiaj króluje na rynku jest marketing internetowy, który to używa w swych czynnościach, jako medium Internetu oraz strony WWW. W tej chwili marketing internetowy sprzyja do wykonywania niezmiernie wielu istotnych czynności, a w głównej mierze do przesłania informacji marketingowej i pozyskania nowych konsumentów. W dzisiejszych czasach wolno wyróżnić nadzwyczaj dużo różnych przykładowych odmian marketingu internetowego.
Z tego także względu wolno zakomunikować, ze marketing internetowy to w głównej mierze najróżnorodniejsze odmiany reklamy, Banery, a też reklamy multimedialne. Ponadto można tutaj ująć reklamy, jakie znajdują się na serwisach społecznościowych, czy też ogłoszenia, jakie umieszczone są w Internecie. Poza tym są to wszystkie reklamy w sieci, a także te, które wysyłane są za pomocą e – maili, ujmując nawet te, które docierają do przypuszczalnego odbiorcy, jako spam. Interesująca opcja to też prowadzenie fanpage – prowadzenie fanpage cennik.
Pełny marketing internetowy ma okazję ukazać się w sieci za pomocą narzędzia. To naturalnie ten system gwarantuje emisję i administracja internetowymi kampaniami, jakie umieszczone są w Internecie. Chwilowo marketing internetowy jest niesłychanie znany, wobec tego również niewielu z nas zastanawia jak on faktycznie powstał oraz jakie były jego początki. Warto jednakże zastanowić się nad faktem, jak właściwie marketing internetowy powstał i jak się rozwinął, aby uzyskać formę, jaką przybrał dziś.
Jedną z początkowych odmian reklamy, jaka powstawała w Internecie była ta, która nazywana była mailingiem. Ten typ, jakim cechował się prehistoryczny marketing internetowy był czynnością wysyłania reklam za pomocą niczego innego, jak tylko poczty elektronicznej. Jednym z milowych kroków w świecie marketingu internetowego był rok 1993 roku, kiedy tak właściwie to nastąpiła rewolucja. Wtenczas to powstała przeglądarka internetowa Mosaic, która cechowała się kolosalną ilością zalet oraz walorów i jak na tamten okres czasu była w istocie nowoczesna. Owa przeglądarka potrafiła wyświetlać grafikę i ramki, dlatego także reklama w sieci mogła przybrać postać graficzną.